Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet de mest spurte spørsmålene om Fjordkraft Markedsplass. Finner du ikke svar på det du lurer på kan du kontakte selgeren det gjelder eller du kan kontakte Fjordkraft kundeservice.
Bestilling og ordre
Hvordan kan jeg se status på min ordre?
På "Min side" på Fjordkraft Markedsplass kan du se alle dine ordrer og status på disse. Du skal også ha mottatt ordreinformasjon på e-post.
Hvordan kansellerer jeg ordren min?
Angrerettloven gir deg rett til å angre på kjøp av varer og enkelte tjenester. Sammen med varen skal du motta et angrerettskjema. Senest 14 dager etter at du har mottatt varen må du gi melding om at du vil benytte angreretten. Du kan lese mer om dette under Kjøpsvilkår
Det kan også være mulig å kansellere en ordre frem til selger har gjort varene klar til sending. Dersom du ønsker dette kan du ta kontakt direkte med selger via ordren på "Min side" eller kontakte Fjordkraft kundeservice.
Betaling og finansiering
Hva betyr sikker betaling?
Det er helt trygt å handle og betale på Fjordkraft Markedsplass. Fjordkraft Markedsplass er bygget på en plattform som sikrer at vi vet hvem kundene våre er, og at dine opplysninger ikke kan havne på avveie. Her kan du lese mer om hvordan vi håndterer dine personopplysninger
Hva er inkludert i prisen?
Du kan være trygg på at prisen du får oppgitt inkluderer moms og at alt du skal betale er inkludert i totalprisen. Dersom du skal betale frakt for varen vil prisen for frakt fremkomme tydelig før du betaler.
Hvilke betalingsalternativer kan jeg velge mellom på Fjordkraft Markedsplass?
Når du handler på Fjordkraft Markedsplass kan du velge ulike måter å betale på. Alle betalingsløsningene er levert av Collector Bank.
Betaling med kort
Du kan selvsagt betale med Visa- eller Master-kort på markedsplassen.
Betal innen 14 dager
Velger du å betale med faktura får du 14 dagers betalingsfrist. Du får derfor varene hjem før du betaler. Du kan velge å betale alt med en gang, eller inngå en kredittavtale med Collector Bank for å dele opp betalingen.
Del opp betalingen
På alle kjøp over 1.000,- kan du velge å dele opp betalingen. Du kan velge å betale over 3, 6, 12, 24 eller 36 mnd.
Kjøp nå - betal senere / samlefaktura
Med Collector Samlefaktura får du alle kjøp som er gjort samme måned på en samlet faktura. Du kan velge å betale alt med en gang, eller inngå en kredittavtale med Collector Bank for å dele opp betalingen.
Konto-til-konto-betaling gjennom Trustly
Dersom banken din støtter dette, kan du betale direkte fra bankkonto. Velger du denne betalingsmåten er det Trustly som håndterer dine bankopplysninger.
Du må være fylt 18 år for å handle. For alle betalingsalternativene må du godkjenne Collector Banks alminnelige vilkår og Collector Banks retningslinjer for personvern.
Hvor finner jeg kvittering på det jeg har kjøpt?
Når du har handlet på Fjordkraft Markedsplass vil du først motta en ordrebekreftelse på e-post fra Fjordkraft, og deretter en kvittering på e-post fra Collector Bank.
Når du er logget inn på Fjordkraft Markedsplass vil du også alltid kunne finne en oversikt over bestillingene din på Min side.
Frakt og levering
Hva betaler jeg for frakt av varer på Fjordkraft Markedsplass?
Den endelige prisen du får oppgitt i kassen på Fjordkraft Markedsplass er inkludert standard frakt fra Selger.
Hva gjør jeg hvis det viser seg at noe er feil?
Hvis du oppdager en feil eller mangel ved en vare du har mottatt må du så snart som mulig gi beskjed om dette. Du kan kontakte Selger gjennom Min side, der du klikker på den aktuelle ordren. Du kan også kontakte Fjordkraft kundeservice.
Hvilke valgmuligheter har jeg for frakt?
Fraktmetode avhenger av hvilken transportør den enkelte Selger på markedsplassen benytter og hvilket produkt/tjeneste som skal leveres. Ta kontakt direkte med den enkelte selger via produktsiden om du ønsker ytterligere informasjon.
Hvor lang tid tar det før jeg får varen?
Hvor lang tid det tar fra du har bestilt varen til du mottar den vil avhenge av hva du har bestilt. Når varen din er sendt fra Selger, vil du motta en melding fra fraktleverandøren med mer informasjon om levering og leveringstidspunkt.
De generelle leveringstidene som er oppgitt på Fjordkraft Markedsplass er bare veiledende. Hvis leveransen din blir forsinket vil du motta informasjon om dette og når du kan forvente at varen blir levert. Når du er innlogget på Fjordkraft kan du alltid se status for din ordre på Mine sider.
Reklamasjoner og klager
Hva gjør jeg hvis jeg ikke er fornøyd med varen?
Hvis du oppdager en feil eller mangel ved en vare du har mottatt må du så snart som mulig gi beskjed om dette. Du kan kontakte Selger gjennom Min side, der du klikker på den aktuelle ordren. Du kan også kontakte Fjordkraft kundeservice. Selger kan avvise en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke har feil eller mangel i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning.
Dersom det ikke er noe feil med varen, kan du angre. Hvis du vil benytte deg av angreretten, må du melde fra om dette så snart som mulig, og senest 14 dager etter at du har mottatt varen.
Hvordan får jeg pengene tilbake for en vare jeg har returnert?
Dersom du har rett til å få penger tilbake for et produkt du har returnert, vil Selger vanligvis betale tilbake kjøpesummen ved samme betalingsmiddel som du benyttet.
Du kan lese mer om dette i våre kjøpsvilkår
Kan jeg angre på et kjøp?
Angrerettloven gir deg rett til å angre på kjøp av varer og enkelte tjenester. Sammen med varen skal du motta et angrerettskjema. Senest 14 dager etter at du har mottatt varen må du gi melding om at du vil benytte angreretten. Du kan lese mer om dette under Kjøpsvilkår